تبلیغات
­ - راه های پیشگیری از خودشیرینی
 
پنجشنبه 4 مرداد 1397 :: نویسنده : نویسنده



برترین مجله اینترنتی ایران

مجله سیب سبز: تلویزیون را خاموش كنید؛ شب‌ها زیر نور نخوابید و استرس‌های‌تان را كم كنید! همه اینها را محققان برای كسانی كه خود را در معرض خطر ابتلا به دیابت می‌دانند بیان می‌كنند. آنها معتقدند رعایت همه این ریزه‌كاری‌ها می‌تواند با كاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط باشد و حذف كردن برخی مواد غذایی هم می‌تواند به شما در كنترل این بیماری كمك كند اما توصیه‌های محققان تنها به «نباید‌ها» محدود نمی‌شود.

آنها در پژوهش‌های‌شان به نتایجی دست پیدا كرده‌اند كه می‌تواند مجوز مصرف برخی خوراكی‌ها را هم برای‌تان صادر كند. به گفته محققان، رژیم غذایی مناسب، تنها به معنای حذف چربی‌ها و شیرینی‌ها از برنامه روزانه‌تان نیست. به گفته پژوهشگران برای اینكه سالم‌تر بمانید، بیشتر عمر كنید و البته دیابت نگیرید، باید با برخی خوراكی‌ها بیشتر از قبل دوست شوید. ما در این صفحه، خوراكی‌های ضددیابتی كه محققان اثر معجزه‌آسای‌شان را ثابت كرده‌اند، به شما معرفی می‌كنیم. اما قبل از مصرف حتما درباره مصرف آنها با پزشکان مشورت کنید.

تخم مرغ خطر را سه برابر كمتر می‌كند

هر هفته چهار تخم مرغ میل كنید تا دیابت جان شما را نگیرد. محققان معتقدند تخم‌مرغ هم در كنار پنیر و ماست می‌تواند به سلامت شما كمك كند. از نظر پژوهشگران اگر یك روز در میان تخم مرغ میل كنید، خطر دچار شدن‌تان به دیابت می‌تواند تا یك سوم كاهش پیدا كند و آن را در مصرف‌كنندگان تا ۳۷درصد پایین بیاورد.

راه های پیشگیری از خودشیرینی

سیر نمی‌گذارد قند خون‌تان بیفتدكاهش ناگهانی قند خون مشكلی است كه دیابتی‌ها را رنج می‌دهد اما از نظر محققان، سیر می‌تواند داروی مناسبی برای برطرف كردن این اختلال باشد. از آنجا كه سیر توانایی بازسازی سلول‌های لوزالمعده و تحرك آنها برای تولید انسولین را دارد، می‌تواند داروی طبیعی مناسبی برای مبتلایان دیابت نوع دو باشد.

گردو سطح انسولین بدن را متعادل می‌كند

شاید شنیده باشید كه اغلب انواع آجیل، دوای درد دیابتی‌ها هستند و با خوردن بادام و پسته می‌توان خطر پیشرفت این بیماری را در مبتلایان هم كم كرد. محققان می‌گویند از میان آجیل‌ها، گردو بیشتر از همه می‌تواند سطح انسولین بدن را به تعادل برساند. محققان بر این باورند كه خوردن 15-10 گردو در هفته، پس از دو ماه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا دو درصد پایین بیاورد اما اگر كار از كار گذشته و این بیماری به جان‌تان افتاده هم ناامید نشوید. گردو هم می‌تواند ضعف شمایی كه از خوراكی‌های شیرین پرهیز می‌كنید را كمتر و هم درمان بیماری را برای‌تان آسان‌تر كند.

توت شیرین است اما دیابت نمی‌آورد

توت‌ها نه تنها آنتی‌اكسیدان فراوان دارند، بلكه با وجود شیرینی‌شان برای بیماران دیابتی هم مضر نیست. گذشته از این، توت خشك با وجود شیرینی‌اش، می‌تواند جایگزین خوبی برای قند و كشمشی باشد كه با آجیل‌تان می‌خورید. گذشته از این، آنتی اكسیدان‌های موجود در توت سفید از قلب در برابر آسیب‌های ناشی از بعضی سم‌هایی كه وارد بدن می‌شود، محافظت می‌كند.

زنجبیل اثر داروها را بیشتر می‌كند

تنهامواد غذایی پركالری نیستند كه می‌توانند با دیابت مبارزه كنند؛ گاهی اضافه كردن یك ادویه به غذای هر روزه‌تان می‌تواند شما را چند قدم برای كنترل دیابت نوع دو جلو ببرد. حالا كه فصل زنجبیل تازه است، می‌توانید آن را ‌مهمان هر روزه سفره‌تان كنید. بررسی‌ها نشان می‌دهند كه اگر هر روز در كنار مصرف داروهای كنترل قند خون یا انسولینی كه برای‌تان تجویز شده، زنجبیل هم میل كنید، بعد از دو ماه قند خون‌تان به شكل قابل توجهی كاهش پیدا می‌كند.

شنبلیله با داشتن ویتامین D‌ به‌دادتان می‌رسد

مصرف هر روزه شنبلیله، تنها به بدن شما آهن، فسفر و ویتامین D نمی‌رساند. این گیاه می‌تواند همراه خوبی برای مبتلایان دیابت باشد. به قرمه‌سبزی‌تان شنبلیله اضافه كنید، می‌توانید از برگ این گیاه كمك بگیرید، اما اگر طعم برگ‌های شنبلیله در غذا را دوست ندارید، می‌توانید سراغ دانه‌های آن بروید. البته دانه شنبلیله خواص دیگری هم دارد. می‌تواند مجاری عروق‌تان را باز كند، خطر دچار شدن‌تان به سكته قلبی را پایین بیاورد و شما را از ضعف عمومی بدن نجات دهد. اگر كمی دانه شنبلیله را ۵ دقیقه بجوشانید و جوشانده‌اش را میل كنید، درمان دیابت برای‌تان آسان‌تر می‌شود.

ماهی با اسیدهای چرب مفیدش به دادتان می‌رسد

خیال گیاهخوار شدن را از سرتان بیرون كنید. درست است كه سبزیجات برگ سبز می‌توانند خطر دیابتی شدن شما را پایین بیاورند اما دلیلی ندارد كه به‌خاطر مصرف آنها، خوردن دیگر خوراكی‌های ضددیابت را كنار بگذارید. اگر ماهی را از وعده‌های غذایی‌تان حذف كنید، خود را از نعمت رساندن یك ضددیابت بزرگ به بدن‌تان محروم كرده‌اید. ماهی سرشار از امگا۳ و اسید‌های چرب مفید است.

راه های پیشگیری از خودشیرینی

ماست متابولیسم را به تعادل می‌رساندبا لبنیات دوست شوید تا هم استخوا‌‌ن‌های‌تان محكم شود و هم در مقابل دیابت نوع دو بایستید. محصولات لبنی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را كاهش دهد. اگر تنها دو قاشق غذاخوری ماست در روز میل كنید، شانس ابتلایتان به دیابت پنج برابر كمتر می‌شود. این محصولات به بدن شما برای تنظیم متابولیسم و به تعادل رساندن میزان انسولین كمك می‌كنند

جو، جایگزین كربوهیدرات‌ها می‌شود

مصرف زیاد كربوهیدرات‌هایی مثل سیب‌زمینی و برنج می‌تواند سلامت و جان دیابتی‌ها را به خطر بینداز؛ قرار نیست شما سهم این مواد را بدون پیدا كردن جایگزینی مناسب از رژیم‌تان كم كنید. جو دو سر و غلاتی از این دست، به‌خاطر فیبر بالایی كه دارند می‌توانند روند هضم غذا و سرعت جذب قند در بدن را به تعادل برسانند. جو به‌خاطر ویتامین B فراوانش می‌تواند به داد خلق و خوی شما برسد .

آووكادو از بی‌حالی نجات‌تان می‌دهد

بی‌حس و حالید و انرژی ندارید؟ مشكلات ناشی از دیابت هم دردسرتان را چند برابر كرده و دل‌تان می‌خواهد به سمت ظرف شیرینی حمله‌ور شوید؟ حتما خودتان هم می‌دانید گوش كردن به فرمان دل‌تان چه عواقبی می‌تواند داشته باشد. اما نگران نباشید! محققان می‌گویند می‌توانید آووكادو را جایگزین همه انرژی‌بخش‌هایی كه پیش از این سراغ‌شان می‌رفتید، بكنید. این میوه سرشار از اسید‌های چرب غیرقابل اشباع، نه تنها می‌تواند مثل یك بمب انرژی عمل كند، بلكه خطر دچار شدن‌تان به دیابت را هم به شكل قابل توجهی پایین آورده یا در صورت ابتلای‌تان، درمان بیماری را برای شما آسان‌تر می‌كند. از آنجا كه آووكادو هضم غذا را آسان می‌كند، كنترل سطح قند خون را برای بدن شما ممكن می‌كند و از این بیماری شایع نجات‌تان می‌دهد.

گیاهخواری ‌را آغاز کنید

محققان می‌گویند بهتر است مبتلایان دیابت نوع دو، زیاد سراغ دیگر انواع گوشت نروند. درست است كه پژوهشگران هم بر لزوم استفاده از داروهای شیمیایی برای درمان این بیماری شایع تاكید می‌كنند، اما همان پژوهشگرانی كه تا سال‌ها با درمان‌های سنتی بیگانه بودند، امروز بیشتر از هر زمانی قدر گیاهان دارویی برای رها شدن از بیماری‌هایی مثل دیابت را می‌دانند. ؛ از سوی دیگر به عقیده پژوهشگران، روی آوردن به رژیم‌های گیاهی یا سرشار از سبزیجات، با كم شدن خطر ابتلا به دیابت ارتباط زیادی دارد.



لینک منبع

مطلب راه های پیشگیری از خودشیرینی در سایت مفیدستان.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


­
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : نویسنده
نویسندگان
آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :